Sayfalar

26 Haziran 2011 Pazar

Lütfi'yle anlasiyoruz.

Tanismamizin hemen ardindan, uzun uzun konustuk Lütfi Sönmez ile. Eski Datca'da insaat yapmanin benim de bildigim bütün zorluklarini ve dataylarini anlatti.

Anitlar Kurulunundan alinacak izinleri, gerekli kazi calismalarini, arsa üzerinde yapilacak terk islemlerini...

Konuya hakim olunca, konustugun kisinin bilgisini de test edebiliyorsun. Daha önce konustugun bazi insaat sirketlerinin bilgi düzeyi inanilmaz derecede kötüydü, hatta bazilarina ben ögrettim dersem abartmis olmam.

Lütfi konuya fazlasiyla hakimdi. Gerekli bütün islemleri, hangi yollari izleyerek yapacagimizi iyi biliyordu.

Ileride basimi agritacak, yasalara uygun olmayan islerlerden kacinarak, neye izin varsa onu yapmak istiyordum.

"Yapariz, hallederiz, sen merak etme abi..." diyenlerden hep korkarim, mutlaka bir sorun cikar ileride.

Lütfi, sadece olanaklar cercevesinde bilgi veriyor, takildigi konularda hemen bir telefonla dogru bilgiye ulasiyordu.

Beni ikna eden en güzel yani da: "Abi, insaati bize vermeye hemen karar verme. Önce su izinleri alalim, is insaata baslama asmasina gelince o zaman düsün isi kime verecegine..."

Öyle de yapmaya karar verdik. Önce, gerekli izinleri, yasalari ihlal etmeden, nasil olmasi gerekiyorsa tam olarak öyle yapma konusunda anlastik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder