Sayfalar

27 Haziran 2011 Pazartesi

Haritaci Seref An

Mimarin yanindan ayrildiktan sonra tekrar Lütfi Sönmez'le bulustuk, yine büyük bir keyifle Güzel Abla'da kahvemizi ictik.

Mimar Ahmet Temizel'le isimiz bitmis sayilirdi, Nürnberg'e döndükten sonra plani esim Hülya'ya gösterecek, olasi degisiklikleri daha sonra bildirecektim. Bir de arsanin icinde bulunan tarihi evin restarasyon plani öncesi yapilasi gereken cizimleri ve diger detay calismalari bir kac ay daha sürecekti.

Daha önceden de benzer onlarca calismadan edindigi tecrübeyle Lütfi, sirasiyla neler yapmamiz gerektigini cok iyi biliyordu.

Simdi sirada, arsanin yola ve diger olasi köy planina uygun sekilde terk islemlerinin yapilmasi gerekiyordu.

Baska bir teklifim yoksa; Haritaci Seref An'i gidelim dedi Lütfi, yeni icatlar cikartmaya gerek yoktu, yillardir beraber calistigi tecrübesine güvendigi, en dogru adres oldugu icin hemen gidelim dedim.

Seref An, uzun yillarin Haritacasi, Eski Tapu ve Kadastro Müdürü . Datca'da calismadigi, harita isini ve terk islemini yapmadigi bölge yok. Kisa ve kesin cevap veriyor.

Terk isleminin Anitlar Kurulunda onaylanmasi gerekiyordu, bütün bu islemler icin yaklasik 4 aya ihtiyac vardi. Datca'ya gelmeden önce terk islemi icin istenen fiyatlar konusunda biraz bilgi edinmistim, Seref Beyin istedigi fiyat da makul geldi, biraz daha vaktim olsa, mutlaka daha uygununu bulabilirdim, ama malesef vaktim yoktu, onunla da anlastik, terk islemi ve ardindan düzenlenecek yeni tapunun teslimi icin istedigi bedelin bir kismini ön ödeme yaptik.


Isler bir hayli hizli ilerliyordu, bunda Lütfi'nin rolü neredeyse yüzde yüzdü, onun tecrübesi ve verdigi güven fazla düsünmemi gerektirmiyordu.

Bu kadar güven iyi miydi, kesinlikle hayir. Ama insan en dogru kararlari icinden gelen sesi dinlediginde verebiliyordu. O ses de bana "güven" diyordu.

Umarim yanilmam....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder