Sayfalar

31 Mart 2013 Pazar

"Insaata ince kum girdiyse sona yaklasiyorsunuz" diye birsey duymustum. Ince siva cekmek icin ince kum geldi, insaatin bitisine yaklasiyoruz...

Insaat kumu deyip gecmeyin, kum taneleri iriligine göre numaralaniyor, 0 dan baslayan numaralar kum kalinlatikca, irilestikce 1 numara, 2 veya 3 veya 4 ... numara kum diye siniflandiriliyor.

Kalin siva 3 numara kumla yapilirken, ince siva 0 numara kumla yapiyor.

Kum, cimento ve kirec karistirilarak yapilan siva harci akici bir sivilikta oluyor.

Tugla duvari, evin iskeletine, kalin sivayi da iskeleti et ile kaplama olarak tarif edersek, ince siva ise , vucuda deri germek gibi..

0 numara kum nehirlerden cikartiliyor, 1,2,3,.. ve diger kalin kumlar büyük kaya kütlelerinden kirila kirila elde ediliyor.



0 Numara kum ile diger kalinliktaki kumlar birbirlerine yakin depolaniyor, satiliyor, hal böyle olunca da farkli  kalinliktaki kumlar birbirine karisabiliyor.

Karilan harcin icindeki kalin kumlar ve harc lapalari elekten gecirilerek iri kumlardan ayristiriliyor.

Aman unutmadan yazayim: Siz de insaat yaparken basiniza gelecek, birgün siva ustasi "ince sivayi nasil yapalim..." diyecek.


Siz de benim gibi "Nasil yani..." diye sasirip kalacaksiniz. Benim gibi düz ve pürüzsüz olsun diyeceksiniz.

Örnekleri göreceksiniz... En düz ve pürüzsüz olanin ince siva degil, alci olacagini ögreneceksiniz. Güzel görüntüsünün yaninda sagliksiz yan etkilerini duyacaksiniz. Deri hastaliklarina, ciger rahatsizliklarina neden olabilecegini de duyunca, ince siva olsun diyeceksiniz. Ama yine bitmedi, ince sivanin da cesitleri var.

Ekrem usta duvara örnek sivalar yapti, uzun uzun düsündükten sonra süngerli sivayi sectim. Hülya hala gelmedi, cok cok cok düsünerek verdim, umarim görünce begenir...








                                                   

1 yorum:

  1. Mrb.
    öncelik size ne kadar teşekkür etsek az gelir yapmış olduğunuz işlemleri aşama aşama hiç üşenmeden sabırla bizlerle paylaştığınız için allah razı olsun :) sizden ve emeği geçen herkesten...

    benimde hayalimde köyümde doğada sırıtmayacak uyum sağlayacak şekilde taş duvar ..görünümlü ev yapmak arzusu içindeyim..
    şu an için maddi yönden hazır değilim babadan atadan kalma arazilerim var arazi sıkıntısı çekmiyorum.. ileriye dönük araştırmalar yapıyorum hedefim var ama sağlam bir şekilde kolları sıvamak istorum ömrüm olursa o gün :)
    bizlere aktardığınız öğretici bilgiler çok güzel saatlerdir sizin duvarınızı titzilikle okuyorum ve fotoğrraflarınızı inceliyorum çok güzel bilgiler aşıladanız bana çok teşekkür ederim ''sağlıcakla huzur ve dua ile kalın allaha emanet olun.''

    YanıtlaSil